Monday, February 14, 2011

Orang LUAR nak jadi ahli UMNO di Kunak jangan nak jadi Hero.

     Saya terpanggil untuk menambah kenyataan blog "Kunak Press" bertarikh 9 Februari,2011 yang bertajuk "Ada cubaan pelobi luar uji nasib di Kunak". Sebagai anak jati Kunak, saya merasakan semua luahan dan kegusaran "Kunak Press" perlu diambil kira secara serious memandangkan sifat tamak golongan-golongan pelobi berkenaan tiada motif lain, adalah cuba berniat jahat dan membunuh masa depan golongan anak "watan Kunak" yang semakin hari ada kemahuan dan kesanggupan untuk memimpin daerah sendiri sekalipun dalam kontek arena politik.
   Kepada anak-anak watan Kunak yang hidup mati mereka di curahkan didaerah ini marilah bangkit memerangi  pelobi-pelobi yang bernafsu besar untuk minta ditabalkan sebagai YB di daerah ini. Bukan saja orang luar yang datang dari luar Daerah kita hancurkan niat mereka tetapi orang Kunak yang sudah berhijrah keluar daerah sejak sekian lama tetapi tiba-tiba muncul bernafsu hendak melobi calon dalam PRU13 juga kita tolak.Jangan ingat dengan ijazah  serta kekayaan yang ada pada mereka  begitu mudah mengambil hak penghuni-penghuni setia daerah ini,yang selama ini sama-sama berhujan dikala musim tengkujuh dan berpanas dikala musim kemarau semata-mata mempertahankan dan membangunkan daerah  setaraf dengan daerah lain  Negeri Di bawah Bayu ini.
   Bagaimana mungkin "Orang Luar Kami Terima" sebagai pemimpin kami dibumi bertuah ini.Janganlah mengambil kesempatan dari kedudukan  sebagai orang kaya, berpelajaran berkedudukan tinggi dan ada yang  bergelar Pengarah dalam sesuatu Jabatan dapat dengan semudahnya menghambil hak kami. Orang Kunak ini manusia juga, yang pasti ada kemahuan seperti anda.Tidak semudah itu  "Membiar hak mereka  dijinakkan  dan perasaan mereka diperbudakkan ".
 Ingat,tuan-tuan pelobi! checklah Pejabat Sumber Manusia Daerah Kunak, setiap tahun antara 100-200 orang lepasan Ijazah yang terdiri dari anak watan Kunak  mendaftar di jabatan tersebut mencari pekerjaan. Ini memberi INGATAN/MENGGAMBARKAN dengan jelas kepada pelobi-pelobi anak watan Kunak sendiri sudah ramai yang hebat berkelulusan  tinggi. Kami tidak perlu pelobi-pelobi  cuba mengambil kesempatan seperti " Menangguk air yang keruh".
   "Kami mahu orang yang memimpin kami anak kelahiran Daerah Kunak",kerana sehingga hari ini mereka setia  tidak berganjak walau seincipun menjadi penghuni setia didaerah ini.Mereka   terdiri dari berbilang kaum hidup harmoni dan saling memahami. Orang-orang bijak kami ada kemahuan  menjadi pemimpin daerah mereka sendiri.DALAM AGENDA KAMI TETAP BERSATU . "Bersatu teguh bercerai runtuh" dan "Biar putih tulang jangan putih mata" dalam satu Misi satu Identiti satu Kunak satu MALAYSIA.
      MESEJ ORANG KUNAK " KUNAK UNTUK ORANG KUNAK" .Kalau ada niat melobi calon jangan di Kunak dan lebih baik melobilah di DUN atau  daerah sendiri,biarlah bangkrap politik asalkan di daerah  sendiri.Lebih elok  jasa dan perjuangan yang hebat itu  disumbangkan  ditempat sendiri supaya lebih bermanafaat kepada anak watan daerah kamu sendiri.
      Anak watan Kunak berpotensi dalam kepimpinan daerah ini seperti berikut :
                1.YB.Datuk Nilwan Bin Kabang
                2. En.Abdul Rahim Bin Wahab
                3. En.Sharif Samsudin Bin Sharif Sagap
                4. En.Jalilul Hajirol
                5. En.Ismail Bin Rugasan  
                6. En.Jahari Bin Lorong
                7. Puan Norsima Binti Simon
                8. En.Halid Bin Harun
                9. Amatidin Bin Rasindin
               10. En.Industan Bin Lumantang
               11. Hj.Husin Bin Ibnuhasan
DAN, ada puluhan  berusia 40-50 tahun keatas  tidak saya sebutkan nama mereka diruangan ini sangat berpotensi sebagai pemimpin daerah ini.Dan,seperti saya katakan di atas ada ratusan proffesional jua telah lahir didaerah ini dan  mereka ini adalah produk kami sebagai pelapis  kepimpinan di  masa akan datang........Wassalam! NAKHODA KUNAK.

2 comments:

  1. Sebuah daerah akan ditawan oleh orang-orang dari luar daerah jika warganya saling bercakaran, dengki-mendengki dan berlomba melantik diri sendiri sebagai pemimpin. Hatta sebuah negara oleh negara lain, bahkan sebuah planet oleh makhluk asing!

    ReplyDelete